Mnozí z nás už pár dní prožívají situaci, o níž se jim nezdálo ani v těch nejdivočejších snech. Karanténa. Ať už jde o tu dobrovolnou, kdy se člověk rozhodne preventivně distancovat od světa, nebo o nařízenou - není to konec světa. Právě naopak. Přinášíme vám 7 tipů, pomocí kterých vytěžíte z karantény co nejvíce.

# 1 Smích léčí

Nemít možnost se setkávat s našimi blízkými může pro některé z nás znamenat opravdové utrpení. Nedostatek společenského kontaktu je proto důležité alespoň zčásti nahradit zábavnými videi. Je na vás, zda si najdete na internetu (nebo na Netflixu, HBO GO) dobře hodnocený stand up speciál, oblíbenou komedii, veselý podcast na Spotify nebo vtipný kanál na Youtube se směšnými zvířaty. Cokoli, co vás dokáže rozesmát, se počítá! Navíc, stále se můžete s nejbližšími spojit pomocí videohovoru nebo alespoň telefonicky. Nezapomínejte, nejste v tom sami.

# 2 Pohybem ke zdraví (a lepší postavě)

To, že jste zavření uvnitř, automaticky nemusí znamenat "peciválství". Nyní je nejlepší čas na všechny ty fit výzvy, které jste týden co týden odkládali na potom. (Samozřejmě, pokud vám to zdravotní stav dovoluje.) A že nevlastníte činky, závaží a podobné pomůcky? Existuje přece nespočet cviků s vlastní vahou, například v mobilních aplikacích nebo videích na Youtube. Když situace přejde, vy se budete moci pyšnit nejen zdravím, ale i lepší kondicí a postavičkou jako lusk (bez pneumatiky kolem pasu).

# 3 Kuchařská show u vás doma

Naučte se vařit - nezáleží na tom, jestli jste začátečník nebo pokročilý. Vše se vždy dá zlepšit. Najděte si ten recept, po kterém jste pokukovali již delší dobu, ale mysleli jste si, že na něj nemáte "koule". A jděte na to! Nejhorší, co se může stát je, že se to nepodaří - potom se do toho můžete pustit znovu. Času přece máte habaděj. A pokud vám doma pobíhá i vaše polovička, můžete ji překvapit jídlem z afrodiziakálních potravin - jednoduché recepty pro předehru na talíři naleznete zde.

# 4 Čistota, půl života karantény

Skříň zavalená nepotřebnými věcmi, centimetr prachu na balkoně, špinavá lednička. Je vám toto až nápadně povědomé? Nyní už vážně nemáte na co čekat. Třídění, čištění, úklid a podobné aktivity můžete pro efekt zábavy doplnit oblíbenou hudbou, a jedno vám můžeme slíbit - na konci dne vás překvapí příjemný pocit z dobře vykonané práce.

# 5 Upgradněte se na vyšší level

Nejen vaše obydlí potřebuje pozornost. Kdy jste si naposledy napustili vanu, pořádně vydrhli celé tělo, udělali důkladnou manikúru, pedikúru, důkladně vyumývali šamponem vlasy i bradu, vytrhali obočí či zastřihli vousy (to platí pro muže, i když ...)? Využijte domácí prostředí ve svůj prospěch. Dejte svému tělu, vlasům a pleti důkladnou péči. Vždyť si to zaslouží(te)!

# 6 Kreativitě se meze nekladou

Jednou za čas neuškodí něco vytvořit. Je jedno, jakou aktivitu k tomu využijete - kreslení, malování, psaní, vyřezávání, šití ... Pokud nejste v karanténě sami, zapojte i děti či partnera - cílem je očistit mysl, uklidnit hlavu a uvolnit představivost. Jednoduše využijte svou jedinečnou schopnost tvořit a vykouzlíte něco, co je jen vaše. po letech možná budete při pohledu na to vzpomínat, jaké byly kdysi časy a jak jste je úspěšně zvládli.

# 7 Hlavně se hoďte "do klidu"

Cokoli, co se nyní zdá jako obtížné či nesnesitelné bude za pár týdnů pouze vzpomínkou. Buďte vděční za to, že máte kde spát, co jíst, a že jste naživu. Vyzkoušejte dýchací cvičení, řízenou meditaci přes podcast, jógu a podpořte své pevné nervy doplňky výživy, které v sobě spojují uklidňující bylinky - zejména kozlík a meduňku lékařskou.

Zerex Zenaden obsahuje kromě těchto bylinek i L-tryptofan, který výrazně ovlivňuje syntézu serotoninu, hormonu štěstí. Jde o doplněk výživy na přírodní bázi, který pozitivně ovlivňuje duševní zdraví, relaxaci a dobrou náladu.

 

Nezapomínejte, že vitamin D dokáže výrazně snížit riziko virových infekcí dýchacích cest. Více informací naleznete v následujícím článku: