Zerex Magazín

Poctivě připravované články o tom nejdůležitějším, co potřebuje každý vědět o svém zdraví.

Vyberte si z menu téma, které Vás právě teď nejvíce zajímá.

Naše tělo

Spalování tuků po 30. a 40. roku života - O tomhle musíte vědět!

Na co byste si v tomto věku měli dát pozor? Pomohou při spalování tuku tabletky, doplňky výživy a bylinky - nebo stará dobrá posilovna?

Autor článku: Jaromír Dvořák 29.07.2020 spalovani-tuku-po-30-a-40

Nadbytečná kila, nadbytečné polštářky tuku, zakulacující se bříško, výraznější pozadí. Tekoucí nervy při každém pohledu do zrcadla. Výběrové komise do soutěží krásy nad kypřejšími postavami ohrnují nos. Na druhou stranu neuškodí připomenout nemálo hollywoodských krásek, děvčat „krev a mlíko“.

Ideální postava? Pro jakou dobu, pro jakou zemi?

Proměny ideální postavy v historii dokumentují umělecké galerie. Jiná v antice a renesanci, protikladná při porovnání gotiky s barokem. Projdeme-li svět křížem krážem, uvidíme dramatické rozdíly v pojímání krásy dokonce mezi jednotlivými zeměmi v rámci jedné epochy.

Míru bujnosti naší postavy mají na svědomí:

  • Metabolismus, proces zpracování živin a výdeje energie potřebné k našemu konání,
  • Životní styl zahrnuje veškeré aktivity, chování a způsob stravování,
  • Genetická výbava darovaná dlouhou linií předků. 

Každý metabolismus je originál

Když dva dělají totéž, není to totéž. Jeden přibere při pohledu na prostřený stůl, druhý nepřibere ani gram, i když sní vše, co uvidí. Funkčnost metabolismu, rychlost, s jakou pracuje, určuje:

  1. Pohlaví. Muži obvykle spalují rychleji než ženy, protože mívají více svalů a méně tělesného tuku. Ženy mají bazální metabolismus, množství energie nezbytně nutné k udržení základních životních funkcí, o 5 až 10 % pomalejší než muži. Rozdíl je dán odlišností mezi stavbou mužského a ženského těla;
  2. Věk. Obecně platí, že s rostoucím věkem metabolismus zpomaluje. Jde o spojitost s množstvím svalů, jejichž podíl v těle po 30 klesá o 3 až 8 % každých 10 let; 
  3. Poměr svalstva, vody a tuku v těle měnící se s rostoucím věkem v neprospěch metabolismu. Jinými slovy čím více svalů, tím rychlejší metabolismus.

Lze vůbec metabolismus ošálit a držet si osud od těla?

Zrychlovat metabolismu samozřejmě lze, a to cestou vědomých a cílených proměn zaměřených na prvky našeho životního stylu: 

  • Pohybová aktivita
  • Způsob stravování
  • Doplňky stravy spalování tuků
  • Spánkový režim

1. Pohybová aktivita

Čím víc pohybu, tím rychlejší metabolismus. Pravidelné sportování naučí tělo vyrábět energii častěji a intenzivněji. Po nějaké době tak bude fungovat i v klidovém režimu. Pro spalování tuků je vhodné vyváženě střídat: 

  • Spalování tuků aerobní cvičení představuje aktivitu prováděnou střední intenzitou, po delší čas, se zvýšenou tepovou frekvencí a za přítomnosti kyslíku. Za těchto podmínek dochází ve větší míře ke spalování tuků a v konečném důsledku k hubnutí. K nejběžnějším aerobním aktivitám mimo jiné náleží svižná chůze, nordic walking, jogging, vytrvalostní běh, běh na lyžích, cyklistika, plavání a mnoho dalších; 
  • Spalování tuků v posilovně představuje opak, tedy anaerobní cvičení. Probíhá krátkou dobu s vysokou intenzitou, opakovaně a často na kyslíkový dluh. Cílem je získání kondice posilováním svalů včetně srdečního. Krom posilovny sem patří například zumba, některé míčové hry nebo sprint. Cvičení v posilovně má svá pravidla a také rizika spojená s nesprávným použitím cvičebních strojů. Spalování tuků v posilovně by mělo trvat hodinu až hodinu a půl. Na zahájení 15 minutová rozcvička následovaná cviky zaměřenými na jednotlivé skupiny svalů. Každý cvik opakovat 15 krát v několika sériích. Závěrem podpořit efektivní spalování tuků půlhodinkou na rotopedu nebo během na pásu. 

Nedostatek času je pouhá výmluva. Kdo skutečně chce, prostor k pohybu si najde. Stačí málo. V budovách přestat používat výtah, venku více chodit pěšky, případně přesedlat na kolo.

2. Způsob stravování

Stravování a tukové zásoby tvoří spojené nádoby. Čím větší příjem bez odpovídajícího výdeje, tím více tuku. Chcete-li udržet tělo na uzdě a naopak metabolismu uzdu uvolnit, aby mohl přejít do klusu a cvalu, musíte opratě přitáhnout jídelníčku. 

Stačí řídit se relativně jednoduchými doporučeními, leč díky uspěchanosti doby někdy těžko splnitelnými:

  • Pravidelnost. Jíst v menších dávkách při dodržení stálých intervalů. Pravidelný přísun živin metabolismu prospívá, hladovění nutí tělo vytvářet tukové zásoby na horší časy;
  • Snídaně. Snídej sám, poobědvej s přítelem, večeři nech nepříteli. Snídaně probudí a nastartuje metabolismus, patří k nejdůležitějším jídlům dne z mnoha dobrých důvodů. Přes den dodržujte pravidlo „jez do polosyta, pij do polopita“. Přejídání je pro správné fungování metabolismu jed. Večer sníst jen něco lehkého namísto vymetení ledničky před spaním. Donutíte-li metabolismus pracovat i přes noc, o odpočinku si můžete nechat zdát a navíc přikrmíte tukové zásoby;
  • Jídelníček naplnit pestrou, pokud možno zdravou stravou. Žádné drastické diety s jojo efektem. Důležitý je dostatečný přísun bílkovin, základních stavebních kamenů svalstva. Správnému trávení dopřejte dostatek vlákniny obsažené především v zelenině. Také vitamíny, minerály a další důležité látky jsou pro stavbu a fungování těla důležité.

3. Doplňky stravy 

Je jen logické, že člověk nespoléhá sám na sebe a pomáhá si různými „berličkami“. Nejčastějším pomocníkem bývají doplňky stravy tablety. Ostatně, někdy to jinak ani nejde. Zerex myslí na likvidaci nadbytečného tuku v těle přípravkem Zerex Assassin. Jak název napovídá, jde nelítostného zabijáka přebytečných kil. Tuto schopnost mu dává cílené složení:

  • Garcinie kambodžská přispívá ke kontrole tělesné hmotnosti,
  • Pomerančovník hořký napomáhá ke správnému metabolismu lipidů,
  • Chróm podporuje metabolismus sacharidů, bílkovin a tuků.

Zabiják Zerex Assassin odstraní nadbytečná kila a pozvedne sebevědomí o nějaký ten stupeň výš. Tím zaujímá mezi doplňky stravy Zerex jedno z významných míst.

4. Spánkový režim

Dostatek kvalitního spánku vytváří předpoklad bezproblémového fungování těla a samozřejmě také metabolismu. Psychické i fyzické zdraví vyžaduje 6 až 9 hodin spánku denně s tím, že jeho potřeba je na výsost individuální a s věkem se snižuje. Nedostatek spánku vede ke zvýšení chuti k jídlu, celkové únavě, nesoustředěnosti. Samozřejmě má nedobrý vliv i na rychlost metabolismu.

Když nám bylo 20 let…

Udržet si postavu je stále těžší. Něco schová šikovný outfit, ale co v létě u vody? Nejvyšší čas vzít život do vlastní režie. Přiznat, že lepší to už asi nebude a začít proti tomu něco dělat.

30 na krku? Žádný problém

Třicítka je sexy a žádoucí. Sice po ní začíná ubývat svalové hmoty, v průměru o 0,3 až 0,8 % ročně, ovšem za předpokladu, že necvičíte. Počátek čtvrté dekády života představuje mezník, kdy je nejvyšší čas začít. Vyberte si sport blízký vašemu naturelu, sport, který vám bude přinášet potěšení. Upravte i celkový životní styl. Přestaňte žít ve shonu a myslete alespoň trochu na sebe. Permanentní stres váš metabolismus nepopožene, pravděpodobněji zpomalí. 

40 neznamená konec nadějí

Úbytek svalové hmoty a zpomalování metabolismu sice pokračuje, ale už umíte cvičit a možná vás to i baví. Nicméně přicházející hormonální změny vedou ke snadnějšímu přibírání leč obtížnějšímu shazování. A tukové zásoby se natruc ukládají i v břišních partiích. Komplexnější řešení představuje snížení kalorického příjmu a cvičení zaměřené na problematické partie. Zapomeňte na drastické diety, hladovění metabolismus zpomaluje. Takové hubnutí často snižuje množství svalů. Pravý opak toho, čeho chcete dosáhnout. Nebojte se použít na spalování tuků tablety.

50 životní restart

Přehled, životní zkušenosti a řešení problémů s nadhledem. Pokračující hormonální změny, především snížená hladina pohlavních hormonů, komplikují život. Projevují se úbytkem kostní a svalové hmoty i nárůstem hmotnosti. Co dělat? Pokračovat ve cvičení, více se zaměřit na posilování svalů a tréning přizpůsobit zvýšenému riziku poranění kostí. V jídelníčku omezit příjem cukrů, nepolevit v příjmu bílkovin a zeleniny. Od věci není ani konzultace s odborníky nad rozhodnutími, které souvisejí se stravováním a cvičením.

Není nutno, aby bylo smutno

Co dělat, když přes veškeré snažení není výsledek uspokojivý? Přiznat si, že ne vše je v lidských silách, v tomto případě snaha přeprat rodové dispozice. Raději po vzoru mnohých udělejte z nedostatků přednosti a vychutnávejte si život.

 

Znáte přírodní spalovače tuků?


doplňky stravy spalování tuků spalování tuku tabletky spalování tuků arerobní cvičení spalování tuků v posilovně
Zerex Magazín arrow
Zerex Magazín arrow