Zerex Magazín

Poctivě připravované články o tom nejdůležitějším, co potřebuje každý vědět o svém zdraví.

Vyberte si z menu téma, které Vás právě teď nejvíce zajímá.

Hubnutí

Mlsat se dá i zdravě: 5 dobrot, které si můžete dopřát bez výčitek

Autor článku: redakce Zerex.cz 10.12.2020 mlsat-se-da-i-zdrave-5-dobrot-ktere-si-muzete-doprat-bez-vycitek

Když se snažíme udržovat si postavu nebo zhubnout, podvědomě (ale i vědomě) hledáme možnosti, jak lahodit i našemu mlsnému "já". Které dobroty jsou přímo stvořené na zdravé mlsání?

#1 Zdravé sladké snídaně: pamlsek, který pomůže předcházet chuti na sladké během dne

První jídlo dne má oproti ostatním výhodu: snídaně mohou být pestré a sladké díky ovoci, medu, javorovému sirupu a podobně. Právě ovoce poskytne uspokojení chuťových pohárků bažících po něčem sladkém, díky čemuž se postará o nakopnutí energie na celý den. Přirozeně, doporučuje se i nějaký zdroj bílkovin a zdravých tuků.

TIP: Ovesná kaše se sušeným ovocem, ořechy a chia semínky

Uvařte si ke snídani ovesnou kaši ze dvou lžic ovesných vloček a jedné lžíce ovesných otrub, přidejte do ní ovoce, například ovoce sušené mrazem. Přimíchejte i čajovou lžičku chia semínek a na to nasypte rozdrcené vlašské ořechy. Zdravý zdroj cukrů, tuků, vlákniny a bílkovin je na světě. Ochuťte medem.

Ovesná kaše je zdrojem vlákniny, dokáže proto zasytit na delší dobu. Med je lahodná tekutina bohatá na mnoho prospěšných sloučenin včetně trávicích enzymů.

💡 Jak na podporu trávení? K jeho správné funkci přispívá i použití černého koření nebo rakytníku řešetlákového. Jsou součástí přírodního doplňku výživy Zerex Enzemax, který dopřeje trávicímu traktu bylinkové pohlazení. Nedopustí, aby vám problémy s trávením přerostly přes hlavu.

#2 Prospěšná svačina pro milovníky ořechů

Pod pojmem ořechy si nemáme představovat solené oříšky nasáklé olejem, které "uzobáváte" během dne. Právě vysoké množství tuků a solí dělá takové pamlsky nebezpečné nejen pro postavu, ale i pro zdraví. Pražení pomocí vysokých teplot snižuje obsah cenných antioxidantů a vitamínů.

Ořechy jsou bohatým zdrojem zdravých tuků, vlákniny a výživných látek, jako například hořčíku, selenu, fosforu, vitamínu E nebo kyseliny listové. Mohou pomoci při snižování špatného cholesterolu v krvi. Mohou si je dopřát vegani i lidé trpící cukrovkou, a ořechy nemusí ohrozit ani lidi na dietě. Díky obsahu vlákniny pomůže konzumování ořechů cítit se sytě delší dobu.

Důležité je vědět, že na ořeších si můžete zamlsat nejlépe ráno a dopoledne. Mají sloužit jako doplnění zdravého jídelníčku, nejezte proto celé balení na posezení.

TIP: Ovoce + ořechy + čokoláda

Úžasnou kombinací je i spojení ovoce, ořechů a čokolády v chutné směsi Mixit - Vánoční mix. Vyměňte předvánoční pojídání koláčků za tento druh pamlsku a dopřejte si tu zdravější alternativu něčeho chutného.

#3 Sladký a současně zdravý oběd?

Pravděpodobně si umíte dobře představit různé dobroty, které si kvůli vysokému obsahu cukrů a tuků dopřejete jen zřídka - nebo vůbec. A co když se to přece jen dá? Zamlsat si na něčem sladkém i během oběda?

Vyzkoušet můžete například celozrnné palačinky s proteinem, ochucené borůvkami a javorovým sirupem. Namísto bílé pšeničné mouky použijete celozrnnou, kterou smícháte s proteinovým práškem v poměru 3:1. Borůvky poslouží namísto marmelády a uspokojí chuť na sladké i přesto, že mají nízký obsah cukru, zato jsou však plné důležitých antioxidantů.

#4 Energie na odpoledne a současně dobrota?

Dávku proteinů a současně chutný snack odpoledne, který vám "dobije baterky", si můžete připravit rychle a jednoduše. Postačí vám k tomu řecký jogurt, který je bohatý na bílkoviny a probiotika. Dobrotu si vyrobíte například přimícháním lžičky medu a lyofilizovaného křupavého ovoce.

💡 Řecký jogurt můžete jíst i na slano například v kuřecím salátu s kousky vařených kuřecích prsou, ledovým salátem, paprikou, solí a kajenským pepřem.

#5 Dá se vyzrát i na večerní mlsání?

Známe dobře míněné rady, abychom ráno jedli jako králové, na oběd jako sluhové a večer jako žebráci. Stejně dobře jsme si vědomi toho, že večerní jídlo si musíme velmi dobře promyslet, aby se nám na břicho a stehna "nepřilepilo". Jak to však udělat tak, abychom si nějakou tu dobrotu přesto mohli dát?

Pomyšlení na takové jídlo jako je pizza vás už podle všeho ani nenapadne. Ale co kdyby to šlo? Existuje obrovské množství receptů na zdravou pizzu, určenou i pro lidí, kteří se snaží zhubnout, vegany či diabetiky. Vše je o surovinách použitých při přípravě.

TIP: Jak připravit zdravější verzi pizzy

  • namísto hotových omáček nebo základů použijte čerstvá rajčata, česnek, sůl, bazalku, kapku olivového oleje, pepř,
  • tučné sýry nahraďte lehčími verzemi do 30% tuku v sušině,
  • na obložení upřednostněte šunku s vysokým obsahem masa před uzenými masnými výrobky jako salám, klobása, slanina,
  • nezapomeňte na různé druhy zeleniny rozličných barev, abyste lahodili i oku,
  • za plnohodnotnou náhradu bílé mouky lze použít celozrnnou mouku nebo mouku z quinoy, která je dobrým zdrojem bílkovin, vlákniny a železa.

Dopřát si zdravější pamlsky není žádná věda, vyžaduje to jen úsilí a ochotu věnovat svůj čas důkladnému výběru.

Přečtěte si také o tom, proč máte občas chuť přejídat se, a jak omezíte chuť na sladké?



Zerex Magazín arrow
Zerex Magazín arrow