Už jste o tom slyšeli, že se každý rok snižuje množství testosteronu ve vašem těle? Ano, je to tak! Potvrdila to i uznávaná sexuoložka-androložka MUDr. Taťána Šrámková, CSc. ze Sexuologického oddělení FN Brno Kliniky traumatologie Masarykovy univerzity Brno. Ta uvádí, že se jedná o úbytek o zhruba 0,4 % testosteronu v mužském těle ročně

Představte si, že by vám takto testosteron ubýval několik desítek let. Dokážete si určitě představit, že by to na vás zanechalo velice nepříjemné důsledky. Jak se tedy proti tomu bránit? Buď můžete vyzkoušet hodně nepříjemnou a značně komplikovanou léčbu doplňování testosteronu, anebo můžete už dnes změnit životosprávu a vyzkoušet
jídelníček na podporu testosteronu.
Co si vyberete?

Jak zvýšit hladinu testosteronu?

Příroda je mocná čarodějka. Už od nepaměti totiž ví, že mužům postupně s přibývajícím věkem ubývá testosteron v těle. To by ale samozřejmě nebylo pro člověka vhodné ani výhodné. 

Bez testosteronu nemůžete mít dostatečně velké svaly, bez testosteronu nebudete mít dostatek kvalitních spermií, ani se bez něj neobejdete, pokud chcete mít pevnou erekci. K dalšímu přežití lidstva je tak testosteron naprosto klíčový.

Změna jídelníčku je jednoduchá ale účinná

Proto můžete najít v přírodě rostliny, zeleninu a ovoce či živočišné produkty, které přirozeně napomáhají zvyšovat hladinu testosteronu v těle. Stačí trochu poupravit jídelníček a okamžitě budete zase alfa samcem. 

Ale nebojte, není to nic složitého. V tomto článku vám představíme nejen samotné potraviny, které přirozeně zvyšují či udržují správnou hladinu testosteronu v těle, ale také vám nabídneme kompletní jídelníček na celý jeden den. Čtěte dále a vše se dozvíte.

Potraviny, které přirozeně zvyšují či udržují hladinu testosteronu v těle

Vejce

Vejce jsou základním univerzálním zdrojem důležitých vitamínů a minerálů. Obsahují Omega 3 mastné kyseliny, saturované tuky, vitamin D a množství bílkovin, které společně z vajíček tvoří prakticky super potravinu. 

A i když se s nimi pojí zažitý mýtus, že zvyšují hladinu cholesterolu v krvi, nemusíte se toho bát. Nejnovější studie „Intake of up to 3 Eggs per Day Is Associated with Changes in HDL Function and Increased Plasma Antioxidants in Healthy, Young Adults” z roku 2017 totiž odhalila, že to byl celou dobu jen mýtus a fáma. Vajíčka vaši hladinu cholesterolu v krvi nezvýší. 

Naopak vám mohou pomoci udržet zdravou hladinu testosteronu v těle. Vejce totiž obsahují téměř dokonalé množství aminokyselin, které člověk pro své zdraví potřebuje. A navíc tato studie odhalila, že pokud je váš kalorický přísun z tuků vyšší, budete mít také vyšší hladinu testosteronu.

Ryby

Stejně jako vajíčka jsou na tom i ryby. Zejména ty mořské jsou pro člověka doslova darem z nebes. Obsahují spoustu vitaminu D, který přispívá k tvorbě testosteronu v těle i ke zvýšení celkového počtu pohyblivých spermií. Stačí si ryby dopřávat na pravidelné bázi a okamžitě budete mít testosteronu na rozdávání. Podle výzkumníků je nejprospěšnější tuňák či losos.

Mléko

Další důležitou potravinou, kterou byste rozhodně neměli ve svém jídelníčku vynechávat, je mléko. Tento zdravý a chutný nápoj je nejen perfektním zdrojem bílkovin, což určitě ví každý fitnessák, ale také vitamínu D. Toho v něm najdete skutečně požehnaně. A právě vitamín D se může podílet na zvyšování hladiny testosteronu. 

Pokud milujete plnotučné mléko, tak vás potěšíme. Právě to obsahuje důležité tuky, které, jak už jsme se zmínili výše, jsou taktéž ke zdravé hladině testosteronu v těle důležité.

Brokolice

Mnoho lidí se jí vyhýbá, spousta lidí ji nemají rádi, ale pro váš testosteron je opět velmi důležitá - brokolice. Brokolice je bohatým zdrojem vlákniny, hořčíku a vitamínu C. Zároveň napomáhá metabolismu estrogenu, tedy jinak řečeno jeho odbourávání. 

Estrogen je ženský hormon, který se i v mužském těle běžně vyskytuje. Pokud převládá testosteron, je vše v pořádku. Pokud ovšem nadvládu začne přejímat estrogen, dochází k nepříjemným změnám, které rozhodně žádný muž nechce. Ovšem brokolice dokáže napomoci odbourávání estrogenu v těle. A čím méně je ve vašem těle místa pro estrogen, tím více zbyde pro testosteron.

Kakao

Kakao milujeme už od dětství. Určitě jej máte i vy spojený s táborovými snídaněmi či pobytem na chalupě. A právě kakao taktéž dokáže udržet přirozenou hladinu testosteronu v těle. 

Kromě obsahu antioxidantů je kakao bohaté na minerály podporující testosteron jako je hořčík, zinek, mangan, železo a měď. Tradiční kakao připravené v mléce je naprosto perfektním nápojem pro správného muže.

Ústřice

Jsou považovány za silné afrodiziakum, obsahují spoustu minerálů, jako je zinek, a už po staletí také patří mezi symboly bonvivánského životního stylu. Řeč není samozřejmě o ničem jiném než o ústřicích. 

Ústřice obsahují řadu výživných a pro zdraví prospěšných látek, především jód, sodík, vápník, železo, fosfor a vitamíny A, B1 a B2. A právě všechny tyto látky dohromady dodávají tělu důležité mikroživiny a tím i přirozeně udržují hladinu testosteronu.

Krabi

Stejně jako ústřice přináší i krabí maso člověku řadu benefitů a důležitých látek. Krabí maso pomáhá předcházet rakovině a alergiím, obsahuje spoustu vitamínů a minerálů a opět udržuje přirozenou hladinu testosteronu v těle. I když je poněkud dražší, rozhodně byste se mu neměli vyhýbat. 

Avokádo

Mezi superpotraviny můžeme zařadit i avokádo. Je to skvělý zdroj vitamínů A, B, C, D, E, K a omega mastných kyselin. Avokádo je též mimořádně bohaté na proteiny a obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Má z celé ovocné říše nejvyšší obsah železa, je i velmi bohaté na vitamín B6 nebo vlákninu. Pokud bychom měli ze všech potravin vybrat pouze jednu, která má pozitivní vliv na hladinu testosteronu v těle, bylo by to právě avokádo. 

Hovězí maso

Z živočišné říše můžeme jednoznačně zvolit hovězí maso. To je opět perfektním zdrojem vitamínu D. Už jsme se o něm zde několikrát zmínili. Ale proč? 
Je tomu tak proto, že právě vitamín D příznivě působí proti rakovině, hypertenzi a oběhovým onemocněním, obezitě, diabetu, Crohnově chorobě, chřipce a nachlazení, problémům s plodností či proti nepřirozenému snižování hladiny testosteronu v těle. Abyste byl pořádným alfa samcem potřebujete spoustu vitamínu D. A právě jeho dalším bohatým zdrojem je zde zmíněné hovězí maso.

Fazole

Z oblasti luštěnin jsou pro vás nejpřínosnější fazole, které jsou opět bohatým zdrojem vitamínu D a dále také zinku a rostlinných bílkovin, které dokáží chránit zdraví vašeho srdce. Fazole můžete zařadit do jídelníčku v jakékoliv podobě - v polévkách, v salátech, jako přílohy či jako hlavní chod.

Česnek

Náš seznam prospěšných potravin pro vaši hladinu testosteronu ještě zdaleka nekončí. Již v několika odborných studiích bylo prokázáno, že česnek snižuje hladinu kortizolu v těle a tím pomáhá ke zvyšování hladiny testosteronu. Zároveň je bohatý na vitamíny A, B a C, obsahuje také selen, vápník, draslík, hořčík, fosfor či jód.

Hroznové víno

Pro milovníky hroznového vína máme skvělou zprávu - také kuličky hroznů jsou skvělým pomocníkem pro udržení přirozené hladiny testosteronu v těle. Ve složení hroznového vína vynikají sacharidy, vitaminy A, B, C, E a minerály, jako je vápník, fosfor, měď a další. 

Látky obsažené v hroznovém vínu podporují srdeční činnost a pomáhají proti osteoporóze. Pravidelná konzumace hroznového vína je prospěšná zejména pro lidi trpící dnou či obezitou. Hroznové víno rovněž pomáhá například při vysokém krevním tlaku.

Hrušky

U ovoce ještě chvíli zůstaneme. Máme zde dalšího zástupce prospěšných potravin, které vám pomohou udržet přirozenou hladinu testosteronu v těle, a to hrušky. Hrušky jsou vynikající nejen po stránce chuti, ale i složení. 

Obsahují kyselinu listovou, vitamín A, C, B, zinek, draslík, vápník, železo, jód, fosfor a hořčík. Odstraňují zácpu a střevní potíže. Pročišťují organismus a posilují imunitní systém. Podporují také funkci ledvin a působí též protizánětlivě, protože obsahují látky zvané taniny.

Mandle

Na odpolední svačinku či jako doplněk do nejrůznějších kaší a pečiva můžete kdykoliv sáhnout i po mandlích. Jsou bohaté na vitamín E, vápník, hořčík a zdravé tuky. Mandle jsou opět dalším zástupcem potravin, které přirozeně zvyšují hladinu testosteronu v těle

V mandlích se ve velkém množství vyskytuje také aminokyselina arginin, která podporuje krevní oběh a pomáhá uvolňovat cévy. Tato aminokyselina se často využívá v přípravcích na podporu erekce.

Banány

Taky milujete sladké banány? Pak rozhodně nejste sami! Banány jsou navíc skvělým pomocníkem pro udržení správné hladiny testosteronu v těle a pevné erekce. Obsahují celou řadu člověku prospěšných látek. Z vitamínů obsahují vitamíny skupiny C, B, vitamín A a z minerálních látek potom hořčík, vápník a fosfor a velice prospěšný draslík.

Para ořechy

Vrátíme se ještě na chvíli k ořechům. Mezi velice zdraví prospěšné patří para ořechy. Ty jsou nejlepším přírodním zdrojem selenu. Již dva para ořechy denně pokryjí doporučenou denní dávku selenu. Pokud se pokoušíte přestat kouřit, měli byste tyto ořechy přidat do svého jídelníčku. Také pomáhají odbourat stres a podrážděnost.

Špenát

Předposlední nutnou součástí vašeho zdravého jídelníčku, podporujícího přirozenou hladinu testosteronu v těle, je špenát. Stejně jako brokolice je i špenát považován za „anti-estrogenní“ potravinu. Je bohatý na důležité vitamíny a minerály, jako je hořčík a vitamín C, které podporují přirozenou tvorbu testosteronu. 

Kotvičník zemní

Na závěr zde máme podivuhodnou bylinku, která taktéž podporuje přirozené udržení hladiny testosteronu. Je jím Kotvičník zemní. S tím jste se již mohli setkat v doplňku stravy Zerex. Odborná studie „Pro-sexual and androgen enhancing effects of Tribulus terrestris” poukázala na to, že lidé se sníženou potencí užívající 750 - 1500 mg Kotvičníku zemního denně po dobu dvou měsíců mohou zvýšit svou sexuální touhu až o 79 %. Zároveň napomáhá udržet přirozenou hladinu testosteronu v těle.

Vzorový jídelníček na jeden den

Už jste poznali 18 potravin, které vám pomohou nejen udržet přirozenou hladinu testosteronu v těle, ale také zvýšit libido, tonizovat sexuální apetit a celkově pomoci ke zdravému sexuálnímu životu. Ovšem co teď s nimi? Pokud jste si nakoupil všechny tyto potraviny, máte teď před sebou hromadu zdravého jídla. Ale co s tím? Uvedeme si vzorový jídelníček na jeden celý den, který vás může inspirovat, jak dané potraviny můžete kombinovat a co z nich můžete vytvořit.

Snídaně

Svačina

  • Ovocný salát z banánu, hroznového vína a mandlí
  • Čaj s obsahem Kotvičníku zemního

Oběd

  • Steak z hovězího masa
  • Spařený špenát s česnekem
  • Spařená brokolic
  • Vše posypáno para ořechy

Svačina

  • Tuňáková pomazánka na plátku celozrnného chleba posypaná nakrájenými mandlemi

Večeře

Toto jsou samozřejmě pouze vzorová jídla. Možností a kombinací máte mnohem, mnohem více. Stačí popustit uzdu fantazii. Navíc to neznamená, že od teď musíte už jíst pouze tyto potraviny a žádné jiné. Znamená to pouze to, že tyto potraviny mají největší a nejlepší vliv na vaši hladinu testosteronu v těle, a proto byste jich měl konzumovat co nejvíce a v co největším množství. Ale samozřejmě je můžete doplňovat i o ostatní potraviny, které máte rád.

Tip na závěr: 

Extrakty z tradičních bylin a vitamíny, které přispívají k plodnosti, správné reprodukční funkci a k udržení normální hladiny testosteronu v krvi naleznete také v doplňku výživy na přírodní bázi Zerex Ultragold. Využijte nyní limitovanou nabídku akciových mega balíků a udržte si optimální hladinu testosteronu. Proč? Protože testosteron dělá chlapa!