Zerex Magazín

Poctivě připravované články o tom nejdůležitějším, co potřebuje každý vědět o svém zdraví.

Vyberte si z menu téma, které Vás právě teď nejvíce zajímá.

Naše tělo

5 způsobů, jak podpořit trávení (nejen) během svátků

Autor článku: redakce Zerex.cz 16.12.2020 5-zpusobu-jak-podporit-traveni

Nástrahy ve formě plného svátečního stolu mohou představovat problém pro trávení. Jak by mělo vypadat složení vaší potravy a způsob její konzumace, které bude sloužit na podporu trávení?

1. Nedostatek vody patří mezi příčiny zácpy

Nedostatek kritické tekutiny pro člověka představuje hlavní příčinu zácpy, dehydrataci organismu a oslabení důležitých tělesných funkcí. Voda představuje kritickou živinu, tudíž je pro život nezbytná. Abyste zabránili zažívacím problémům a dalším potížím, nezapomínejte se hydratovat. Voda umožňuje rozkládat jídlo a spolupracuje se žaludečními kyselinami, aby tělo mohlo snáze absorbovat živiny. Díky vodě se stolice stává měkčí.

2. Vláknina jako další nezbytná součást jídelníčku

Kdo chce podpořit trávení, musí jednoznačně sáhnout po potravinách s obsahem vlákniny. Udržuje jídlo ve střevech v pohybu, pomáhá předcházet zácpě. Obsahují ji například ovesné vločky, ořechy, čerstvé ovoce a zelenina, celozrnné výrobky, hnědá rýže. Lidé s vysokým příjmem vlákniny mají výrazně nižší riziko vzniku srdečních chorob, mrtvice, hypertenze, cukrovky, obezity a gastrointestinálních onemocnění. Ve studii vědců z Harvardu s více než 40 000 odborníky v oblasti zdravotnictví se zjistilo, že celkový vysoký příjem vlákniny ve stravě snižuje riziko srdečních chorob až o 40%.

3. Bylinky na podporu trávení

Příjem bylinek jako metodu podpory zažívání znali již lidé ve starověkém Egyptě, původní obyvatelé Ameriky, ale i antičtí Řekové. Přestože o detailech fungování nemuseli lidé v minulosti ani tušit, využívali projímavé účinky aloe vera. Glykosidy a sloučeniny, které obsahuje, nasávají vodu do střev a stimulují pohyb trávicího traktu. Jitrocel indický obsahuje rozpustnou i nerozpustnou vlákninu, může změkčit stolici a usnadnit její průchod trávicím traktem. Pepř je prostředkem zejména pro lidi, kteří mají "zpomalené" trávení, dokáže pomoci se zvýšením sekrece žaludečních kyselin. Staletí se využívá také pampeliška lékařská. Používá se k léčbě chorob jater a zažívacích potíží, dokáže snižovat hladinu cholesterolu a její bioaktivní složky mohou dokonce podporovat hubnutí.

K podpoře trávení slouží i doplněk výživy na přírodní bázi Zerex Enzemax, který obsahuje výtažky bylin podporujících trávení:

  • pampeliška lékařská,
  • rakytník řešetlákový,
  • ostropestřec mariánský,
  • chlorella pyrenoidosa,
  • pepř,
  • aloe vera,
  • jitrocel indický.

Látky získané z těchto rostlin podporují správnou funkci trávicího traktu a střev, napomáhají přirozené funkci jater, přispívají k normálnímu trávení.

4. Potravu je třeba pořádně rozžvýkat

Sliny obsahují enzymy, kterými začíná trávicí proces, proto přijímané jídlo potřebujete dostat do "tekutého stavu" ještě v ústech. S velkými kusy potravy by si totiž žaludek nemusel poradit.

5. Vyzrajte probiotiky

Na posílení imunitního systému a zlepšení trávení můžeme použít osvědčené "zlepšováky". Probiotika jsou živé mikroorganismy, které se dají konzumovat prostřednictvím fermentovaných potravin (kyselé zelí, kefír) nebo doplňků výživy. Probiotika Zerex obsahují unikátní směs mikrobiálních kultur laktobacilů a bifidobakterií, které jsou běžně součástí naší střevní mikroflóry. V denní dávce jich najdete až 20 miliard.

Přečtěte si také o způsobech, pomocí kterých omezíte chuť k jídlu:



Zerex Magazín arrow
Zerex Magazín arrow